Alumnes de l’Escola José Echegaray presenten les seves cooperatives

110

Els alumnes de 5è de primària de l’Escola José Echegaray, participants al projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’, han presentat aquest matí via telemàtica les seves cooperatives a l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i a les regidores Rosa Cadenas i Raquel Sans. Els alumnes han explicat com han creat la seva cooperativa i el treball realitzat durant aquests mesos.

Les cooperatives Les Manetes de l’Echegaray, Artkids i TMW (The Magic Wonkers) es van constituir el passat mes de març sol·licitant el seu NIF a través del Centre de Promoció Econòmica. Els alumnes van escollir els representants legals en votació, van seleccionar el nom, van crear els estatuts i van dissenyar el seu logotip. Ara estan treballant en la producció dels productes que posaran a la venda el dia del mercat, encara per definir, tot i que també estan contemplant l’opció vendre’ls per Internet.

Les cooperatives està cercant una entitat social, fundació o ONG a la qual donaran una part dels beneficis obtinguts amb la venda dels productes, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la responsabilitat social de l’empresa.

Cultura Emprenedora a l’Escola

L’Ajuntament de Martorell participa novament al programa ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), enguany amb dues escoles del municipi; l’escola José Echegaray i El Pontarró, en una edició en línia adaptada a la situació generada per la crisi sanitària de la COVID-19.

El programa, iniciat a Martorell des del curs 2013-2014, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques al cicle superior d’educació primària. El projecte Cultura Emprenedora a l’Escola és un recurs impulsat per la Diputació de Barcelona, des d’Educació i Promoció Econòmica i Ocupació, amb l’objectiu de fomentar els valors de l’emprenedoria en els alumnes de cicle superior de primària.

Aquest projecte, que vincula els centres educatius i els ens locals, es fonamenta en dos pilars bàsics: l’estratègia local i el projecte educatiu a l’aula. El primer assegura la integració del projecte en les polítiques municipals i el segon permet, a través de l’adquisició de competències bàsiques, fomentar la cultura emprenedora entre els alumnes, mitjançant la creació d’una cooperativa escolar.

Enllaç relacionat