La direcció de SEAT i els representants dels sindicats s’han reunit aquest dimecres amb l’objectiu d’iniciar les negociacions per acordar noves mesures de flexibilitat que permetin reorganitzar la producció en la planta de Martorell, a causa de l’escassetat global en el subministrament de semiconductors.
Segons ha informat la companyia en un comunicat, com a resultat de la COVID-19, els principals fabricants de semiconductors van reassignar la seva producció a altres sectors, com l’electrònica de consum. La ràpida recuperació del sector de l’automòbil ha provocat que, des de principis de 2021, els fabricants de vehicles s’enfrontin a una escassetat de semiconductors.
A més, nous brots de COVID-19 a Àsia han causat el tancament de plantes de fabricació de semiconductors i han accentuat la falta de disponibilitat d’aquest component. Per aquesta raó, la volatilitat en el lliurament de semiconductors es mantindrà durant els pròxims mesos.
Gràcies a la flexibilitat en l’organització de la producció, SEAT va mantenir el volum previst la primera part de l’any. No obstant això, la companyia s’ha vist obligada a cancel·lar torns i a interrompre la producció en diferents ocasions, acordant mesures de flexibilitat interna amb els representants sindicals.
La falta en el subministrament de semiconductors exigeix, segons la companyia, reorganitzar la planificació i adoptar noves mesures de flexibilitat laboral. Per això, la direcció ha plantejat als representants sindicals un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que contemplarà la reducció temporal d’una part de la producció i la possible cancel·lació addicional de torns. L’ERTO per la reducció parcial del volum de producció s’aplicarà, en primer lloc, de manera voluntària.
L’abast i les condicions de l’ERTO, que s’aplicaria a partir del 27 de setembre i tindrà vigència fins al 30 de juny de 2022, es determinaran durant la negociació. La companyia també negociarà aquestes mesures de flexibilitat en els centres de Barcelona i del Prat de Llobregat.
El vicepresident de Recursos Humans i Organització de SEAT, Xavier Ros, ha explicat que “l’escassetat global en el subministrament de semiconductors ens exigeix adoptar noves mesures de flexibilitat. Agraeixo als representants sindicals d’UGT i CCOO la responsabilitat que han mostrat per a adaptar el pla de producció. La demanda dels models SEAT i CUPRA es troba en nivells preCOVID i continuarem fent tot el possible per a lliurar l’alta demanda als concessionaris i clients”.